برندینگ چیست؟ - وبلاگ آرمانی
09127399399
پروفایل
branding word on wall

برندینگ چیست؟

برندینگ
5 سال پیش
زمان مطالعه : 6 دقیقه
0
ذخیره مطلب
5 سال پیش
زمان مطالعه : 6 دقیقه
0
تحریریه آرمانی
ذخیره مطلب

برندینگ یا برند‌سازی یک نوع بازاریابی است که به طور مؤثر برند شما را شکل می‌دهد. برندینگ چیزی است که کسب و کار شما برای معرفی خود به آن نیاز دارد ، تا توجه مشتری ایده آل خود را جلب کنید. همان چیزی است که مشتریانی که تنها یک بار از شما خرید می‌کنند را به مشتریانی دائمی و مخاطبان بی تفاوت را به تبلیغ کنندگان متعصب برند شما تبدیل خواهد کرد. همان چیزی است که باید آن را برجسته کنید ، با آن بر روی دیگران تاثیر بگذارید و کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید. به عبارت دیگر اگر میخواهید کسب و کارتان موفق شود ، برندینگ اجتناب ناپذیر است. 


اما چرا برندینگ واقعا مهم است؟ چه چیزهایی مستلزم آن است؟ و چطور کسب و کار خود را برند می‌کنید ، به گونه‌ای که تأثیر واقعی بر مخاطبان شما داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم ، برندینگ چیست و چگونه کسب و کار شما می‌تواند به مؤثر ترین روش از آن بهره ببرد.


معنی لغوی برندینگ چیست؟

Branding به حدود ۳۵۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و از کلمه‌ی (Brandr) مشتق شده است که به معنی سوختن در زبان نورس باستان است. در سال 1500 به معنی علامتی بود که دامداران بر روی گاو ها می‌سوزاندند تا نشان مالکیت آن ها باشد.

با این حال ، امروز برندینگ خیلی بیشتر از یک لوگو یا آرم ، به معنای واکنش احساسی (احساس درونی) است که یک شرکت می‌تواند از مشتریانش دریافت کند.


branding infography

برندینگ اقداماتی است که شما برای فراگیر و قالب شدن برند خود انجام می‌دهید


برند شما مجموعه ای از ادراکاتی است که مردم از شرکت شما دارند. اما برندینگ مجموعه اقداماتی است که شما برای پرورش برندتان انجام می‌دهید. به عبارت دیگر ، برند یک اسم است ، اما برندینگ یک فعل (اقدام) است. هنگامی که شما یک لوگو طراحی می‌کنید ، این کار یک برندینگ است. هنگامی که با تیم بازاریابی خود در یک جلسه طوفان فکری بر روی یک کمپین تبلیغاتی کار می‌کنید ، این کار یک برندینگ است.


هر گونه اقدامی که شما برای شکل دادن به برند خود انجام می‌دهید ، برندینگ است.


برندینگ مهم است زیرا :

  • به شما کمک می‌کند تا بتوانید در رقابت ایستادگی کنید. مهم نیست چه نوع شرکتی داشته باشید ، در چه حوزه یا صنعتی فعالیت کنید ، کسب و کار شما B2B یا B2C باشد ، شما یک رقابت جدی خواهید داشت. برندینگ به شما کمک می‌کند شیوه هایی که در آن ها متفاوت ، ویژه و منحصر به فرد هستید را ایجاد کنید و نشان می‌دهد که مشتریان شما چرا باید شما را به جای رقبا انتخاب کنند.

  • شناخت برند (Brand Awareness) را ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید یک نام تجاری موفق بسازید ، نیاز دارید که شناخته شوید. برندینگ مناسب (ازجمله طراحی لوگوی تأثیر گذار ، وبسایت و ...) به شما کمک میکند تا یک سبک متمایز را ایجاد کنید و این به شناخته شدن برند شما در بازار کمک می‌کند.

  • یک تجربه‌ی پایدار برای مشتریان شما می‌سازد. در واقع برای موفقیت کسب و کارتان ، شما نیاز دارید تا یک تجربه‌ی پایدار برای مشتریان خود فراهم کنید. به هر حال آن ها با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. چه از طریق وبسایتتان ، یا کلیک بر روی تبلیغات شما و یا با دنبال کردن شبکه های اجتماعی کسب و کار شما. برندینگ به شما اجازه می‌دهد تا کنترل کنید که افراد چگونه برند شما را درک و تجربه کنند و شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که درک و تجربه‌ی مشتریان از برند شما یکسان است و پایدار می‌ماند.

  • ارتباط با مخاطب را برقرار و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. اکثر کسب و کارهای موفق با مخاطبان خود ، ارتباطی احساسی برقرار می‌کنند. این ارتباط حسی مشتری را به یک هوادار برند تبدیل میکند. استراتژی های مختلف برندینگ (مثل استفاده از روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو و هویت بصری) می‌تواند به شما در برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح عمیق تر و ایجاد وفاداری به برند کمک کند.


Stationery Design

نمونه‌ای از طراحی لوگو و هویت بصری توسط شرکت آرمانی


عناصر برندینگ چیست؟

این عناصری است که باید برای چگونگی درک برندتان توسط مشتریان ایجاد کنید:


  • ماموریت برند و ارزش برند. بیان ماموریت برند شما شروعی برای برندینگ است. ماموریت برند خود را به عنوان راهبرد اصلی تعیین کنید ، یک بیانیه‌ی کوتاه و مختصر که وضعیت فعلی و هدف سازمان شما را تعریف می‌کند. در عین حال ، دیگاه شرکت شما ، قلب شرکت شماست ، تصویری الهام بخش و انگیزشی از آنچه که در دراز مدت برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید.

  • دستورالعمل برند. با استناد به ماموریت و چشم انداز به عنوان پایه ها‌ی سازمان شما ، استراتژی برند شما همه چیز را در بر میگیرد. این دستورالعمل ها یک سند ملموس است که منعکس کننده و حمایت کننده از اهداف کسب و کار شما است ، شما را از رقبا متمایز می‌کند و الگویی برای تصمیم گیری و ایده هایی برای کمپین های بازاریابی آینده فراهم می‌کند. این همچنین شامل تمام عناصر شخصیت برند از جمله: رنگ سازمانی ، فونت ها و هویت بصری برند شما خواهد بود.

  • لوگو. لوگوی شما ، چهره‌ی شرکت شما است و طراحی لوگویتان مسلما بهترین برندینگی است که شما برای کسب و کارتان انجام می‌دهید. در طول فرآیند طراحی ، فکر کنید که شما به عنوان برند چه چیزی هستید و چگونه می‌خواهید توسط مشتریان خود درک شوید. لوگوی شما استراتژی طراحی قسمت‌های دیگر کسب و کار شما را مشخص خواهد کرد. می‌توانید نمونه‌ای از طراحی لوگو و برندینگ طراحی شده توسط شرکت آرمانی را نیز مشاهده کنید.

  • وبسایت. طراحی وبسایت نیز یک گام کلیدی است. وبسایت شما ، ساختمان دیجیتال برند شما است و هنگامی که مشتریان شما از آن بازدید می‌کنند ، باید از لحاظ بصری جذاب ، دارای کاربری آسان و مهم ترین بازتاب از آنچه شما به عنوان برند در نظر دارید باشد. در نظر داشته باشید که لوگو ، رنگ سازمانی ، هویت بصری و UI وبسایت شما باید دارای هماهنگی باشند. برای مثال نمونه‌ای از طراحی وبسایت توسط شرکت آرمانی را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

  • دیگر عناصر. هیچ رویکرد ثابتی برای برندینگ وجود ندارد. بسته به نوع کسب و کار و حوزه فعالیت شما ، ممکن است به عناصر دیگیری مثل : کارت ویزیت ، بسته بندی اختصاصی و یا تبلیغات های چاپی نیز نیازمند باشید.

red branded tomato vs green no brand tomato


برند بهتر نشان دهنده‌ی بازاریابی بهتر است

به عنوان یک قاعده کلی ، محصولات چرخه عمر محدودی دارند ، اما برندها — اگر به خوبی مدیریت شوند — برای همیشه باقی خواهند ماند و هنگامی که به عنوان یک برند شناخته شوید ، راحتر می‌توانید سهم بیشتری از بازار را به دست بگیرید.


دستورالعمل های برند شما ، همراه با تجزیه و تحلیل و تحقیقات بازار ، به عنوان یک مزیت ، تاکتیکی در تعیین بهترین راه برای فروش محصولاتتان به شما ارائه می‌دهد. آیا شما روی بازاریابی سنتی مانند روزنامه یا بیلبورد تمرکز می‌کنید یا مشتری ایده‌آل شما توسط فیلم های وایرال شبکه های اجتماعی یا عکس های فوتوشاپی اینستاگرام تحت تاثیر قرار میگیرد؟

بازاریابی می‌تواند ترکیبی از تاکتیک ها باشد ، اما مراقب باشید تا با انتخاب استراتژی اشتباه ، به برند خود آسیب نزنید. بازاریابی فرآیندی است که منجر به فروش و رهبری بازار می‌شود. اما برند‌سازی (برندینگ) پایه و اساسی است که شهرت شما و وفاداری مشتریانتان را ایجاد می‌کند.




کسب و کارتان را با برندینگ توانمند کنید

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که برندینگ یک فعل (اقدام یا مجموعه‌ای از اقدامات) است. بنابراین با توجه به تمام برنامه‌ریزی ها ، اقدامات و پرسنلی که باید یک نام تجاری (برند) فراموش نشدنی بسازند شاید در ابتدا ترسناک باشد.


به جای آنکه اجازه دهید دیگران از دید خودشان داستان شما را بگویند ، شما با برندینگ خود را آنطور که می‌خواهید معرفی کنید


اگر برای ساخت برندتان ، طراحی لوگو و هویت بصری به اطلاعات و مشاوره‌ی بیشتری نیاز دارید به صورت رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

پیشنهاد میکنیم نمونه کار های برندینگ را برای مثال‌های بیشتر مشاهده کنید.

5
از
5
برندینگ چیست؟
54
این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
منبع :
99Designs
ارسال دیدگاه
نمونه کار های آرمانی
عضویت در خبرنامه آرمانی
با عضویت در خبرنامه آرمانی جدیدترین مطالب را از طریق ایمیل دریافت کنید
آرمانی ، وجه تمایز کسب و کار شما...
گروه نرم افزاری آرمانی با بهره گیری از متخصصان جوان و خلاق ، فعال در زمینه طراحی و پیاده سازی وبسایت ، نرم افزار موبایل ، طراحی هویت بصری ، برندینگ و طراحی کمپین های تبلیغاتی است. تمرکز آرمانی بر ارائه خدمات به استارتاپ ها از طراحی ، اجرا تا پشتیبانی با دریافت صرفا ایده اولیه است. رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان آرمانی گواهی بهترین کیفیت و قیمت مناسب خدمات ماست. بدون پیش پرداخت ، بعد از دریافت نمونه اولیه طراحی ، کیفیت آرمانی را بررسی کنید.
مشاوره و سفارش پروژه
09127399399
کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آرمانی با ذکر منبع بلامانع است.